20 Mayıs 2017 Cumartesi

Ramazan Ayı,Oruç Ve Teravihe Dair Her Şey

Ramazan ayı ile ilgili birçok ayet ve hadis mevcuttur. İşte onlardan bazıları...

Ramazan Ayı Ve Oruç Hakkındaki Ayet-i Kerimeler

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ﴿١٨٣﴾
Ey iman edenler! Allah'a karşı gelmekten sakınmanız için oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi, size de farz kılındı. (Bakara Suresi 183)
أَيَّامًا مَّعْدُودَاتٍ فَمَن كَانَ مِنكُم مَّرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ فَمَن تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَّهُ وَأَن تَصُومُواْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿١٨٤﴾
Oruç, sayılı günlerdedir. Sizden kim hasta ya da yolculukta olursa, tutamadığı günler sayısınca başka günlerde tutar. Oruca gücü yetmeyenler ise bir yoksul doyumu fidye verir. Bununla birlikte, gönülden kim bir iyilik yaparsa (mesela fidyeyi fazla verirse) o kendisi için daha hayırlıdır. Eğer bilirseniz oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır. (Bakara Suresi 184)
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلاَ يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُواْ الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُواْ اللّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ﴿١٨٥﴾
Ramazan ayı, kendisinde insanlara yol gösterici, doğrunun ve doğruyu eğriden ayırmanın açık delilleri olarak Kur'an'ın indirildiği aydır. Öyle ise sizden ramazan ayını idrak edenler onda oruç tutsun. Kim o anda hasta veya yolcu olursa (tutamadığı günler sayısınca) başka günlerde kaza etsin. Allah sizin için kolaylık ister, zorluk istemez. Bütün bunlar, sayıyı tamamlamanız ve size doğru yolu göstermesine karşılık, Allah'ı tazim etmeniz, şükretmeniz içindir. (Bakara Suresi 185)
أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَامِ الرَّفَثُ إِلَى نِسَآئِكُمْ هُنَّ لِبَاسٌ لَّكُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ عَلِمَ اللّهُ أَنَّكُمْ كُنتُمْ تَخْتانُونَ أَنفُسَكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ وَعَفَا عَنكُمْ فَالآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَابْتَغُواْ مَا كَتَبَ اللّهُ لَكُمْ وَكُلُواْ وَاشْرَبُواْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّواْ الصِّيَامَ إِلَى الَّليْلِ وَلاَ تُبَاشِرُوهُنَّ وَأَنتُمْ عَاكِفُونَ فِي الْمَسَاجِدِ تِلْكَ حُدُودُ اللّهِ فَلاَ تَقْرَبُوهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿١٨٧﴾
Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helâl kılındı. Onlar, size örtüdürler, siz de onlara örtüsünüz. Allah, (Ramazan gecelerinde hanımlarınıza yaklaşarak) kendinize zulmetmekte olduğunuzu bildi de tövbenizi kabul edip sizi affetti. Artık eşlerinize yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazıp takdir etmiş olduğu şeyi arayın. Şafağın aydınlığı gecenin karanlığından ayırt edilinceye (tan yeri ağarıncaya) kadar yiyin, için. Sonra da akşama kadar orucu tam tutun. Bununla birlikte siz mescitlerde itikâfta iken eşlerinize yaklaşmayın. Bunlar, Allah'ın koyduğu sınırlardır. Bu sınırlara yaklaşmayın. Allah, kendine karşı gelmekten sakınsınlar diye, âyetlerini insanlara böylece açıklar. (Bakara Suresi 187)

Ramazan Ayı Hakkındaki Hadis-i Şerifler

Ramazan ayı girdiği zaman cennetin kapıları açılır, cehennemin kapıları kapanır ve şeytanlar da zincire vurulur. (Müslim, Sıyam 2, (1079))

Ramazan bereket ayıdır. Allahü Teâlâ bu ayda, günahları bağışlar, duaları kabul eder. Bu ayın hakkını gözetin! Ancak cehenneme gidecek olan, bu ayda rahmetten mahrum kalır. [Taberani]

Ramazan orucu farz, teravih namazı ise sünnettir. Bu ayda oruç tutup, gecelerini de ibadetle geçirenin günahları affolur. [Nesai]

Bu aya ramazan denmesinin sebebi, günahları yakıp erittiği içindir. [İbni Mansur]

Ramazan ayının başı rahmet, ortası mağfiret, sonuysa Cehennemden kurtuluştur. [İbni Ebiddünya]

Ramazanda Allah'ı zikreden mağfiret olunur. Ve o ayda Allah'tan dilekte bulunan kimse de mahrum edilmez. [Ramuz El Hadis / Hz. Cabir (r.a)]

Ramazan girip çıktığı halde günahları affedilmemiş olan insanın burnu sürtülsün. Anne ve babasına veya bunlardan birine yetişip de onlar sayesinde cennete girmeyen kimsenin de burnu sürtülsün. Ben yanında zikredildiğim zaman bana salât okumayan kimsesinin de burnu sürtülsün! (Tirmizi, Daavat 110, (3539))

Ramazan ayı mübarek bir aydır. Allahü Teâlâ, size ramazan orucunu farz kıldı. O ayda rahmet kapıları açılır, Cehennem kapıları kapanır, şeytanlar bağlanır. O ayda bir gece vardır ki, bin aydan daha kıymetlidir. O gecenin [Kadir gecesinin] hayrından mahrum kalan, her hayırdan mahrum kalmış sayılır. [Nesai]

Ramazan ayında oruç tutmayı farz bilip, sevabını da Allahü Teâlâ’dan bekleyerek oruç tutanın günahları affolur. 
[Buhari]

Ramazan ayı gelince, “Ey hayır ehli, hayra koş! Şer ehli, sen de kötülüklerden el çek” denir. 
[Nesai]

Ramazan-ı şerif ayı geldiği zaman, Allahü Teâlâ meleklere, müminlere istiğfar (tövbe) etmelerini emreder. 
[Deylemi]

Farz namaz
(ı kılmak), sonraki namaza kadar; Cuma (namazını kılmak), sonraki Cumaya kadar; ramazan ayı, sonraki ramazana kadar olan günahlara kefaret olur. [Taberani]

Ramazan ayında ailenizin nafakasını geniş tutunuz! Bu ayda yapılan harcama, Allah yolunda yapılan harcama gibi sevaptır. 
[İbni Ebiddünya]

Rasûlullâh (sav)'a: Kadir gecesi (Ramazan'ın neresinde?) diye sorulmuştu. O da, Ramazanın tamamında." diye cevap verdi.
[Ebu Davud, Salat, 324, ( 1387) ]

Kadir gecesini, Ramazan'ın son onunda arayın. (Buhârî, Leyletü'l kadr 3)
Kadir Gecesi Ramazan ayının son 10 günündeki tekli gecelerde yani Ramazan’ın 21, 23, 25, 27 veya 29. gecelerindedir. En sağlam rivayete göre 27 veya 29. gecesidir.

Kadir gecesini, kim sevabına inanıp onu kazanmak ümidiyle ihya ederse (ibadet, zikir, dua ile değerlendirirse), geçmiş günahları affedilir. (Müslim, Müsafirin 174, (769); Ebu Davud, Salat 318, (1371); Tirmizi, Savm 83)

Ramazan'da orucunu tutup da Şevval'den de altı gün tutan kimse bütün sene oruç tutmuş gibidir. [Müslim, Sıyam, 203]

Oruç Hakkındaki Hadis-i Şerifler

İslam beş esas üzerine bina edilmiştir: (kelime-i şehadet getirmek yani) Allah’tan başka ilah olmadığına ve Muhammed’in O’nun kulu ve elçisi olduğuna şehadet etmek, namaz kılmak, oruç tutmak, Kâbe’ye haccetmek, Ramazan orucu tutmak. (Tirmizi, İman 3, (2612)

Orucun Dünyadaki Faydaları

Oruç tutun. Şüphesiz oruç Cehennem ateşine ve: dünyanın kötülük ve musibetlerine karşı kalkandır. (Cami'üs Sağir,4:212 )

Oruç tutunuz, sıhhat (sağlık) bulunuz! (Et-tergib ve'Terhib, 2:83)

Temizlik imanın yarısı, oruç da sabrın yarısıdır. [Müslim] Oruç sabrın yarısıdır. (İbn Mâce, Sıyâm 44)

Oruç, kişi onu günahlarla delmedikçe, bir kalkandır. [Camiu's-Sağir]

Hz. Peygamber (s.a.v) şöyle buyurmuştur: “Ey gençler topluluğu! İçinizden kimin evlenmeye gücü yetiyorsa, hemen evlensin. Çünkü bu evlenme işi, gözü haramdan gerektiği gibi korur ve kişiyi zina yapmaktan muhafaza eder. Kimin de evlenmeye gücü yetmezse o da farz olan oruç dışında nafile oruç tutmaya devam etsin. Çünkü bu nafile oruç tutma işi, kişinin şehevi isteklerine gem vurur.” [Buhari, Savm 10/1905, Nikâh 2/5065, 3/5066; Müslim, Nikâh 1400; İbn Mace, Nikâh 1/1845, Nesai, Sıyam 43/2241-2245]

Oruç şehveti keser.
 [İ. Ahmed]

Oruçlu iken çirkin konuşmayın! Birisi size sataşırsa, "Ben oruçluyum" deyin. [Buhari, Savm, 9]

Gerçek oruç, sadece yiyip içmeyi değil, boş ve hayâsızca sözleri de terk ederek tutulan oruçtur. [Hakim]

Oruçlu bir kimse yalanı ve yalanla iş yapmayı terk etmezse onun yemesini içmesini terk etmesine Allah'ın hiçbir ihtiyacı yoktur. [Buhari, Savm, 8]

Orucun Ahiretteki Faydaları

Oruçlunun susması tesbih, uykusu ibadet, duası makbul, ameli de çok sevaptır. [Deylemi]

Kim Allah rızası için bir gün oruç tutarsa, Allah onu yetmiş sene Cehennem ateşinden uzaklaştırır. [Camiüs Sağir]

Kim Allah Teâlâ yolunda bir gün oruç tutsa, Allah onunla ateş arasına, genişliği sema ile arz arasını tutan bir hendek kılar. [Tirmizi, Cihad 3, (1624)]

Cennetteki güzel köşkler, sözü hoş, selamı çok, yemek yediren, oruca devam eden ve gece namazı kılan kimselere verilir. [İbni Nasr]

Allahü Teâlâ’nın, gözlerin görmediği, kulakların işitmediği ve hiç kimsenin hayaline bile gelmeyen nimet dolu sofrasına, ancak oruçlular oturur. 
[Taberani]

Allah yolunda bir gün oruç tutanı, Allahü Teâlâ yetmiş yıllık mesafe kadar cehennemden uzaklaştırır. 
[Buhari]

Oruçlu iken ölene, kıyamete kadar oruç tutmuş gibi sevap yazılır.
 [Deylemi]

Oruçlu iken ölen
(iman ve salih amel sahibi ise) Cennete girer. [Bezzar]

Oruçlu için iki sevinç vardır: Biri, orucu açtığı zamanki sevincidir; diğeri de Rabbine kavuştuğu zamanki sevincidir.
[Buhari, Savm, 2]

Sahura kalkmak berekettir. Bir yudum su içseniz bile onu terk etmeyiniz. Çünkü Allah sahura kalkanlara rahmet eder. [Müsned, 3:44]

Ramazan ayında, hasta veya ruhsat (izin) sahibi olmaksızın kim bir günlük orucunu yerse (yani tutmazsa), bütün zaman boyu oruç tutsa bu orucu kaza edemez. [Buhari, Savm 29]

Şurası muhakkak ki, Oruçlunun iftarını açtığı zaman reddedilmeyen makbul bir duası vardır. [Beyhaki]

Kim oruçlu olduğu halde unutur ve yerse veya içerse orucunu tamamlasın Çünkü ona Allah yedirip içirmiştir. [Müslim, Sıyam 171]
Oruçlu olduğunu unutup yemek yiyen birini görünce eğer o kişi oruca zor dayanan biri ise ona oruçlu olduğu hatırlatılmamalıdır.

Kim bir oruçluya iftar ettirirse, kendisine onun sevabı kadar sevap yazılır Üstelik bu sebeple oruçlunun sevabından hiçbir eksilme olmaz.
[Tirmizi, Savm 82, (807)]

Oruçlunun ağzından çıkan koku, Allah indinde misk kokusundan daha hoştur.
[Kütüb-i Sitte, 3082]

Oruçlarda riya (gösteriş) yoktur. Aziz ve Celil olan Allah buyurdu ki: "O benim içindir. Onun mükâfatını bizzat ben veririm. (Çünkü) Oruçlu yemesini, içmesini benim için bırakır. [Buhari/ Ebu Hureyre (r.a.)]
RAMAZAN AYININ FAZİLETİ

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: 
Mübarek Ramazan ayı, çok şereflidir. Bu ayda yapılan, nafile namaz, zikir, sadaka ve bütün nafile ibadetlere verilen sevap, başka aylarda yapılan farzlar gibidir. Bu ayda yapılan bir farz, başka aylarda yapılan yetmiş farz gibidir. (Sünnetin sevabı bir damla ise; farzın önemi, fazileti ve sevabı koskoca okyanus gibidir.) Bu ayda bir oruçluya iftar verenin günahları affolur. Cehennemden azat olur. O oruçlunun sevabı kadar, ayrıca buna da sevap verilir. O oruçlunun sevabı hiç azalmaz.

Bu ayda, emri altında bulunanların, işlerini hafifleten, onların ibadet etmelerine kolaylık gösteren âmirler de affolur, Cehennemden azat olur. Ramazan-ı şerif ayında, Rasûlullâh, esirleri azat eder, her istenilen şeyi verirdi. Bu ayda ibadet ve iyi iş yapabilenlere, bütün sene bu işleri yapmak nasip olur. Bu aya saygısızlık edenin, günah işleyenin bütün senesi, günah işlemekle geçer.

Bu ayı fırsat bilmeli, elden geldiği kadar ibadet etmelidir. Allahü Teâlâ’nın razı olduğu işleri yapmalıdır. Bu ayı, ahireti kazanmak için fırsat bilmelidir.

Kur’an-ı kerim, Ramazan ayında indi. Kadir gecesi, bu aydadır. Ramazan-ı şerifte, iftarı erken yapmak, sahuru geç yapmak sünnettir. Rasûlullâh bu iki sünneti yapmaya çok önem verirdi.

İftarda acele etmek ve sahuru geciktirmek, belki insanın aczini, yiyip içmeye ve dolayısıyla her şeye muhtaç olduğunu göstermektedir. İbadet etmek de zaten bu demektir.

Hurma ile iftar etmek sünnettir. İftar edince iftar duasını okumak, teravih namazını kılmak ve Ramazan’da hatim okumak önemli sünnettir.

Bu ayda, her gece, Cehenneme girmesi gereken, binlerce Müslüman affolur, azat olur. Bu ayda, Cennet kapıları açılır. Cehennem kapıları kapanır. Şeytanlar, zincirlere bağlanır. Rahmet kapıları açılır. Allahü Teâlâ, bu mübarek ayda Onun şanına yakışacak, kulluk yapmayı ve Rabbimizin razı olduğu, beğendiği yolda bulunmayı, hepimize nasip eylesin! Âmin. (Mektubat, 1.c. 45.m.)

Açıktan oruç yiyen, bu aya hürmet etmemiş olur. Namaz kılmayanın da, oruç tutması ve haramlardan kaçınması gerekir. Bunların orucu kabul olur ve imanları olduğu anlaşılır. 

Ramazan-ı şerifte, oruç tutmak çok sevaptır. Özürsüz oruç tutmamak büyük günahtır. Hadis-i şerifte, (Özürsüz, Ramazanda bir gün oruç tutmayan, bunun yerine bütün yıl boyu oruç tutsa, Ramazandaki o bir günkü sevaba kavuşamaz) buyuruldu. [Tirmizi] (Ama orucu kazaya bırakmayı mubah kılan dînî bir mazeret varsa, o zaman ramazan orucunu kazaya bırakmak günah olmaz.)

Mübarek vakitlerde, günahlardan titizlikle uzak durmalı, taatları, ibadetleri ve her çeşit hayratı artırmalıdır. Zira Allahü Teâlâ, tarafından sevilen kimse, faziletli vakitlerde faziletli amellerle meşgul olur. Buğzettiği kul ise; faziletli vakitlerde kötü işlerle meşgul olur. Kötü işlerle meşgul olanın bu hareketi azabının daha şiddetli olmasına ve Allahü Teâlâ’nın, ona daha çok buğzetmesine sebep olur. Çünkü o, böyle yapmakla vaktin bereketinden mahrum kalmış ve onun hürmet ve şerefini çiğnemiş olur. (Mev'iza-i hasene)

RASÛLULLÂH EFENDİMİZİN RÜYASI
(Rüyamda acayip şeyler gördüm. Ümmetimden birini azap melekleri yakalamıştı. Aldığı abdestler gelip, onu içindeki zor durumdan kurtardı. Birini gördüm, kabri onu sıkıyordu. Kıldığı namazlar gelip, onu kabir azabından kurtardı. Birine şeytanlar musallat olmuştu. Ettiği zikirler gelip, şeytandan onu kurtardı. Birinin de susuzluktan dili çıkmıştı. Tuttuğu Ramazan orucu gelip, susuzluğunu giderdi.

Birini zulmet sarmıştı. Yaptığı hac gelip karanlıktan çıkardı. Birine ölüm meleği gelmişti. Ana babasına yaptığı iyilikler gelip, ölümüne engel oldu, geciktirdi. Birini Müslümanlarla konuşturmuyorlardı. Sıla-i rahim gelip, ona şefaat etti, onlarla konuştu. Peygamberinin yanına gitmek isteyen birine engel oluyorlardı. Aldığı gusül, onu alıp yanıma getirdi. Ateşten korunmak isteyen birine, sadakası gelip ateşe perde oldu. Birini zebaniler alıp Cehenneme götürürken, yaptığı emr-i maruf ve nehy-i münker gelip kurtardı. Biri Cehennem ateşine atılmıştı. Allah korkusu ile döktüğü gözyaşları gelip oradan kurtardı.

Birine amel defteri solundan verilirken, Allah korkusu gelip, defterini sağa aldı. Sevapları hafif gelen birine, kendinden önce ölen çocukları gelip, sevabını ağırlaştırdı. Cehennemin kenarında, korkudan titreyen birine, Allahü Teâlâya olan hüsnü zannı gelince, titremesi durdu. Sırattan zorla geçen biri, Cennete geldi. Fakat kapılar kapalıydı. Kelime-i şehadeti gelip, onu Cennete koydu.) [Taberani, Hakîm-i Tirmizi]

Sual: Günah işlememize şeytanlar sebep olduğuna göre, Ramazanda bağlı olan şeytanlar nasıl günah işletiyor?
CEVAP
Günah işlememize yalnız şeytanlar değil, kendi nefsimiz de sebep olmaktadır. Nefsin zararı, şeytanınkinden çok fazladır. Nefsin her istediği kendi zararınadır. Ramazanda günah işleten, nefsimizdir. Bu ayda, şeytanlar bağlı olduğu için vesvese veremezler. Ramazanda esnemeler de şeytandan değildir. Asabi esnemeler, yorgunluk, uykusuzluk gibi hallerde meydana gelir. (Mektubat-ı Rabbani)

Sual: Abdestliyken ölen şehit oluyor. Oruçluyken ölmek de iyi midir?
CEVAP
Evet, çok iyidir. Bir hadis-i şerifte, (Oruçluyken ölen Cennete girer) buyuruldu. (Bezzar)

Sevab zorluğa göredir
Sual: Ramazan ayı, yaza ve kışa gelebiliyor. Kışın kısa günlerde oruç tutulması daha kolay, yazın uzun günlerde sıcakta tutmaksa çok zordur. İkisinin sevabı aynı mıdır?
CEVAP
Hayır, zorluklar içinde yapılan ibadetin sevabı daha çoktur. “Ecir (sevap) meşakkate göredir.” buyuruluyor. İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki: Maniler karşısında, ibadeti yapmak güçlüğü, sıkıntısı, o ibadetlerin, şanını, şerefini göklere çıkarır. Mani olmayarak, kolay yapılan ibadetler, aşağıda kalır. (3/35)

Ramazan-ı şerif kışa da gelse, farz ibadet olduğu için sevabı çoktur.İki hadis-i şerif meali şöyledir:

(Kışın oruç tutmak, meşakkatsiz elde edilen bir ganimettir.) [Tirmizi]

(Kış müminin baharıdır. Gündüzleri kısa olur, oruç tutar. Geceleri de uzun olur, kalkıp ibadet eder.) [Beyheki]

Sual: Oruçluya şeytanın vesvese veremeyeceği, ona yaklaşamayacağı doğru mudur?
CEVAP
Evet, doğrudur. İmam-ı Şa’rânî hazretleri buyuruyor ki: Orucun birçok faydasından biri, bedenimize şeytanın gireceği bütün yolları tıkamasıdır. (Uhud-ül-kübra)

İFTAR DUASI
-“ Üç kimsenin duası reddolunmaz” iftar sırasında oruçlunun duası, adil hükümdarın duası, mazlumun duası. Allahü Teala bu duaları semaya yükseltir, gökyüzünün kapılarını açar ve” izzet ve cemalime yemin olsun ki, bir süre sonra da olsa, sana yardım edeceğim” diye yemin eder.''
İFTAR DUASI “Allâhümme leke sumtü ve bike âmentü ve ɑleyke tevekkeltü, ve ɑlâ rizkıke eftɑrtü ve bi sɑvmin ğɑdin neveytü fɑğfirlî mâ kɑddemtü vemâ ɑĥĥertü.”
TÜRKÇE ANLAMI “Allɑh’ım! Senin için oruç tuttum, sɑnɑ inɑndım, sɑnɑ dɑyɑndım, senin verdiğin rızıklɑ orucumu ɑçtım. Yɑrının orucunɑ dɑ niyet ettim, benim geçmiş ve gelecek günɑhlɑrımı bɑğışlɑ.” (Ebu Davud, Savm: 22)

İFTAR DUASI “Bismillâhi vel hɑmdü lillâhi, Allâhümme leke sumtü ve ɑlâ rızkıke eftɑrtü ve ɑleyke tevekkeltü, sübhâneke ve bihɑmdike tekɑbbel minnî, inneke entes semîul ɑlîm.”
TÜRKÇE ANLAMI Allɑhım! Senin senin için oruç tuttum, Senin için rızkınlɑ oruçumu ɑçtım. Ancɑk sɑnɑ tevekkül ettim. Seni hɑmdinle tespih ederim. Allɑhım benden kɑbul buyur. Çünkü sen işiten ve bilensin.
YEMEK DUALARI



YEMEK DUASI “Elhɑmdülillâhi’llezî et’ɑmenâ ve sekânâ ve ceɑlenâ minel müslimîn. Ehɑmdülillɑhillezi menne ɑleynɑ ve hedɑnɑ vellezi eşbeɑnâ ve ervânâ ve külle’l-ihsâni âtânâ. Allɑhümme bɑrik lenɑ fihî ve et’imnɑ hɑyrɑn minhu”

YEMEK DUASI ANLAMI: “Bizleri yediren, içiren ve müslümɑn olɑrɑk yɑrɑtɑn Allɑh’ɑ hɑmd olsun. Bize ikrɑm edeni bize hidɑyet eden, doyurɑn, (içirip) kɑndırɑn ve her türlü nimeti bize ihsɑn eden Allɑh’ɑ hɑmd olsun. Allɑhım, bu yemekte bize bereket ihsɑn eyle, bundɑn dɑhɑ hɑyırlısı ile bizi doyur.”

TERAVİH NAMAZININ KILINIŞI Teravih namazı en azı 8 rekat, en ideali 20 rekattır. 2, 4, 6, 8, 10 veya 20 rekatta bir selam verilerek kılınabilir. 4 Rekatta bir selam verilerek kılınışı aşağıdaki gibidir.
TERAVİH NAMAZINA 
DAİR MESELELER

Sual: Teravih namazı bidat mi? Yani sonradan uydurulmuş bir şey mi?
CEVAP
Hayır, bidat değildir. Çünkü peygamberimiz (s.a.v) kendisi cemaatle kıldırmıştır. Farz olmasın diye de sonrasında tek başına kılmıştır. Hz. Ömer döneminden itibaren 20 rekât olarak sistemleşmiştir.

"Rasulullah (s.a.s) Ramazanda mescitte gece bir namaz kıldı. Sahabenin çoğu da onunla birlikte o namazı kıldı. İkinci gece yine aynı namazı kıldı. Bu kez O'na tabi olarak aynı namazı kılan cemaat daha fazla oldu. Üçüncü gece Hz. Muhammed (s.a.s) mescit'e gitmedi. Orayı dolduran cemaat onu bekledi. Rasulullah (s.a.s) ancak sabah olunca mescide çıktı ve cemaate şöyle buyurdu:

"Sizin cemaatla teravih namazını kılmaya ne kadar arzulu olduğunuzu görüyorum. Benim çıkıp, size namazı kıldırmama engel olan bir husus da yoktu. Ancak ben size, teravih namazının farz olmasından korktuğum için çıkmadım." (Buharî, Teheccud, 57)

Ebû Zer (r.a)'dan nakledildiğine göre, Resulullah (s.a.s) Ramazan ayının sonuna doğru bazı gecelerde ahsabına, gecenin üçte birini geçinceye kadar teravih namazını kıldırmıştır. (İbn Mâce, İkametu's-Salâ, 173).

Ebû Hureyre (r.a)'nın naklettiği bir başka hadiste de Rasûlüllah (s.a.s)'in Ramazan ayında, ashabtan bir grubu, Ubey b. Kab (r.a)'ın arkasında cemaatle namaz kılarken gördü ve "Doğru yapıyorlar, yaptıkları şey ne güzeldir" diyerek tasvip ettikleri haber verilmiştir. (Ebû Dâvud, İkâmetu's-Salâ, 190; Nureddin Turgay, Şamil İslam Ans.)

Peygamber Efendimiz (sav) teravihi cemaatle kıldırdıkları zaman sekiz  rek`at olarak kıldırmışlar, Ashâb da evlerinde bu namazı yirmi rek`ata tamamlamışlardır. Yirmi rek`atın tamamının mescidde kılınmaya başlaması, Hz. Ömer (ra) zamanından itibarendir. O zaman Sahâbeden buna muhalefet eden hiç kimse çıkmamış, bir nevi icma` hâsıl olmuştur. Zamanımıza kadar da bu şekilde kılınmaya devam edilmiştir. (Mehmet Dikmen, İslam İlmihali)

Sual: Teravih namazı kaç rekâttır? Cemaatle kılmak gerekir mi?
CEVAP
Peygamber efendimiz, 3-4 gün teravihi cemaatle kıldırdı, daha sonra evden çıkmadı. Sebebi sorulunca, (Teravih namazının size farz olacağından korktuğum için, evden çıkmadım) buyurdu. (Buharî)

Teravihin 20 rekât oluşu ve cemaatle kılınması hadis-i şerifle bildirilmiştir. Sünnet olduğu icma ile sabittir. (Merakıl felah şerhi)

Peygamber efendimiz, teravihi, 8, 12 ve 20 rekât olarak da kılmıştır.
(Saadeti Ebediyye)

İbni Abbas hazretleri bildiriyor ki: Rasulullah, yatsıdan sonra, vitirden önce, 20 rekât namaz kıldıktan sonra, (Ramazanda 20 rekât teravih namazı kılanın, yirmi bin günahı affolur) buyurdu. (İbni Ebi Şeybe)

Teravihin 20 rekât olduğuna inanmayanın bid’at ehli olduğu Nur-ül-izah şerhinde de yazılıdır. İmam-ı a’zam hazretleri, (Teravih namazı müekked sünnettir. Hazret-i Ömer, teravihin 20 rekât olarak cemaatle kılınmasını kendiliğinden ortaya çıkarmadı. O, elindeki sağlam esasa, yani Resulullah’ın sünnetine dayanarak emretti) buyuruyor. (El-İhtiyar)

Resulullah “sallallahü aleyhi ve sellem” teravihi hiç kılmasa bile, Hulefa-i raşidin’in yani dört halifenin kılması, sünnet olması için kâfidir. Hadis-i şerifte, (Sünnetime ve Hulefa-i raşidin’in sünnetine sımsıkı sarılın) buyuruldu. (Buharî)

Teravihin cemaatle kılınması, sünnet-i kifâyedir. Yani bir mahallede cemaatle kılınınca, diğerleri evde kılsa da, sünnet ifa edilmiş olur. (Nimet-i İslam)

Erkeklerin camide cemaatle namaz kılmalarının, evde kıldıkları namazdan 27 derece daha fazla sevab olduğu, kadınların ise, evde namaz kılmalarının, camide namaz kılmalarından daha çok sevab olduğu hadis-i şeriflerle bildirilmiştir.

Teravih namazı iki veya dört rekâtta bir selam verilerek kılınır, fakat iki rekâtta bir selam vermek daha iyidir. Teravih namazını on rekâtta bir selam vererek iki selamla bitirmek mekruhtur. Şâfiî’de ise hiç sahih olmaz. Teravih, vitirden önce kılınır. Vitirden sonra da kılmak caizdir. Ta’dil-i erkân, Hanefî’de vacib, Şâfiî’de ise farzdır. Bunun için ta’dil-i erkâna riayet etmeli, teravihi hızlı kılmamalı.

Sual: Teravihi kılamazsak kazası gerekir mi?
CEVAP
Kılınamayan teravih namazının kazası gerekmez.

Teravihi yalnız kılmak
Sual: Yatsıyı cemaatle kılan, teravihi yalnız, vitri de cemaatle kılabilir mi?
CEVAP
Kılabilir, hatta teravihi kılmasa da, farzı kılmış olduğu imama uyarak vitri kılabilir. İmamla birlikte yatsının farzı kılınsa, sonra imam gitse, cemaatten biri imam olup teravihi ve vitri kıldırsa sahih olur. Birkaç kişi camiye girince, yatsının farzının kılınmış olduğunu görseler, biri imam olup yatsının farzını kıldırsa ve teravih kıldıran imama uysalar, vitri de bu imamla kılsalar sahih olur.

Bir özrü sebebiyle camiye gidemeyen, teravihi evde yalnız başına kılabilir. Hanımı, annesi ve kızıyla da cemaat yapıp kılabilir, fakat imamın itikadı düzgünse ve sünnete de uygun kıldırıyorsa, erkekler camiye gitmelidir.

Sual: Bir özrü sebebiyle camiye gidemeyen kimse, teravihi evde hanımı, annesi ve kızı ile de cemaat yapıp kılabilir mi?
CEVAP
Evet kılabilir.

Sual: Bazı imamlar tadil-i erkâna riayet etmeyerek teravihi hızlı kıldırıyor. Böyle kıldırmaları sahih oluyor mu?
CEVAP
Hanefi’de tadil-i erkân vaciptir. Vaciplerinden biri kasten terk edilerek kılınan namazı tekrar kılmak vaciptir. Unutularak vacib terk edilirse, secde-i sehv gerekir. Tadil-i erkân Şafii’deyse farzdır. Farz terk edilince namaz hiç sahih olmaz. Teravih de olsa, sahih olmayacak kadar hızlı kılmak caiz olmaz.

Sual: Yatsı namazını kıldıktan sonra vitri kılıp, gece sahura kalkınca da teravihi kılmak caiz mi? Yani herhangi bir sebeple vitri teravihten önce kılmakta mahzur var mı?
CEVAP
Teravih, vitirden önce kılınır. Vitirden sonra da kılmak caizdir.

Sual: Teravihte her dört rekât kılındıktan sonra neler okunur?
CEVAP
Dört rekât kılacak kadar oturulup, salevat-ı şerife veya tesbih veya Kur'an okumak sünnettir. İki rekât arasında oturulmaz. Bazı yerlerde “sallû alâ Muhammed” deniyor. Bu ifade, (Muhammed aleyhisselama salevat getirin) demektir. Böyle söylemeyip, (Allahümme salli alâ Muhammed) demeli Elbette daha uzun olanlarını söylemek daha iyidir.

SALÂTI ÜMMİYYE

Allâhümme salli alâ seyyidinâ Muhammedinin nebiyyil ümmiyyi ve alâ âlihî ve sahbihî ve sellim.

ANLAMI: Allah’ım efendimiz ümmî (okuma yazma bilmeyen) peygamber Muhammed'e, âline (ailesine) ve ashâbına (sahabelere) salât (rahmet, bereket, mağfiret) ve selâm eyle.

Sual: Teravihte koro halinde okunan salevat-ı şerifler caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Kadın imamın, kadınlara teravih kıldırması sahih midir?
CEVAP
Kadının kadınlara imam olması tahrimen mekruhtur. Tahrimen mekruh, harama yakın demektir. Mekruh olan namaz sahih olursa da kabul olmaz, yani sevap verilmez. (Redd-ül Muhtar)
Şafii’de kadının kadına imam olması caizdir. Maliki’de ise sahih değildir. (Tenvir, Mizan)

Sual: Teravih namazını kılarken mesbuk olunur mu? Dört rekâtta bir selam verilirken, ikinci dört rekâtın dördüncü rekâtına yetişen teravihi nasıl tamamlar?
CEVAP
Teravih kılarken mesbuk olunur. Dördüncü rekâtına yetişirse, hemen durmamalı, imamın bitirmesini beklemelidir. Baştan başlamalıdır. Dördüncü rekâtına yetişince kalkıp üç rekât daha kılması gerekir. Sonra, ikinci dört rekâta da yetişemez, hep böyle gider. Yani teravih bitene kadar hep mesbuk olur. Eğer ilk dörde hiç uymazsa, mesbuk olmaz, kalan dört rekâtı vitirden sonra kılar.

Sual: Ramazanda Şafii imam, Hanefilere teravih ve vitir kıldırabilir mi?
CEVAP
Evet kıldırabilir. Şafii’de teravih namazında iki rekâtta bir selam verilir. Hanefi’de ise, iki rekâtta bir selam vermek daha efdaldir. Bu bakımdan teravih kılarken Şafii imama uymakta hiçbir mahzur yoktur.

Sual: Vitir kılarken iki rekâtta bir selam veren Şafii imama uymak caiz midir?
CEVAP
Şafiilerin üç rekât kılıp selam vermeleri de caizdir. Şafii imam, iki rekâtın sonunda selam verirse, Hanefiler uyamaz. Fakat aynen Hanefi gibi üç kılarsa, Hanefilerin ona uymalarında mahzur yoktur. (T. Kulub, Redd-ül Muhtar)

Sual:
 Yatsının farzını cemaatle kılan beş on kişinin, başka bir mescide gidip, teravih kıldıran imama uyması caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Teravih namazını belirli rekâtta kılmak şart mı? Mesela 20 rekât süresince bazen 4 rekât bazen de 2 rekât kılıp selam verme durumu olur mu?
CEVAP
Evet bazen dört ve bazen iki rekâtta bir selam vermek de caizdir.

Sual: Mescide geldiğinde teravih namazı kılınıyorsa o kimse yatsının ilk sünnetini ve yatsının farzını kıldıktan sonra mı teravih için cemaate uyması gerekir? Yoksa hemen mi cemaate uyması gerekir? Cemaate uyduğunda eksik kalan rekâtları nasıl tamamlamalı?
CEVAP
Yatsının farzını bir kenarda kılar. Sonra cemaate uyar. Yetiştiremediklerini vitirden sonra kendi başına kılar.

Sual: Teravihe ilk başlarken, imamın ikişer ikişer mi yoksa dörder mi kıldıracağını bilmiyoruz. İki mi, yoksa dört rekât olarak mı niyet edeceğiz?
CEVAP
Sadece teravihe niyet edilir, imam kaç kıldırırsa kıldırsın, fark etmez.

Sual: Teravih kılarken en başta niyet etsek diğerlerinde niyet etmesek olur mu?
CEVAP

Arada konuşmak gibi namazı bir şey yapılmazsa en başta tek niyetle kılınabilir.

Sual: Oruç tutamayanın da teravih kılması gerekir mi?
CEVAP
Evet gerekir.

Sual: Şafii’de teravih namazında rekâtlar kaçar kaçar kılınır?
CEVAP
İkişer ikişer kılınır.

Sual: Teravih namazı 20 rekât olmasına rağmen bazıları daha az kılınsa veya hiç kılınmasa da olur diyorlar. Bu doğru mu?
CEVAP
Sünnet olanı 20 rekâttır. Az kılan az sevab kazanır. Tam kılan çok sevab kazanır. Hiç kılınmasa büyük sevabdan mahrum kalınır. Çünkü hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Ramazanda inanarak ve sevabını umarak teravih namazı kılanın günahları affolur.) [Nesai]

Sual: Teravih kılmayan, yatsıyı kıldığı imamla vitri kılabilir mi?
CEVAP
Evet kılabilir. İmam da teravih kılmasa, yine yatsı ile vitri cemaatle kıldırabilir.

Sual: Vitri kılarken Kunut duası, Ramazanda açıktan mı okunur?
CEVAP
Kunut duası her zaman gizli okunur.

Sual: Teravih namazını dörder rekât olarak kılarken, Felak ve Nas sûrelerini ilk iki rekâtta, Fil ve Kureyş sûrelerini diğer iki rekâtta zamm-ı sûre olarak okumak caiz olur mu?
CEVAP
Nafilelerde her iki rekât müstakil bir namaz sayılır. Teravih sünneti de, nafile namaz demektir. Üçüncü rekâtlarında ikinci rekâtlardan önceki sûreyi okumak mekruh olmazsa da, bunu âdet edinmenin mekruh olduğunu bildiren âlimler de vardır. Bu bakımdan, üçüncü rekâtlarda ikinci rekâtlardan önceki sûreleri okumamalıdır.

Sual: Teravihte her dört rekât veya iki rekât kılındıktan sonra neler okunur?
CEVAP
Teravih
, terviha kelimesinin çoğuludur. Terviha, istirahat oturuşudur, yani dinlenmek için oturmak demektir. Her dört rekâttan sonra oturulduğu için bu namaza teravih denilmiştir. İki rekât arasında oturulmaz. Dört rekât arasında, dört rekât kılacak zaman kadar oturup, salevat-ı şerife getirmek, tesbih veya Kur'an okumak sünnettir. (Redd-ül-muhtar)

Sual: Teravih ne zamana kadar kılınabilir?
CEVAP
Teravih, yatsı kılındıktan sonra, imsak vaktine kadar, vitirden önce de, sonra da kılınabilir. (Hindiyye)

Sual: Cemaate yetişemeyip yatsı namazını yalnız kılmış olan kimse, teravihi cemaatle kılabilir mi?
CEVAP
Evet, kılabilir.

Teravihi başka imamla kılmak
Sual: Camide iki imamımız var. Biri yatsının farzını kıldırıyor, öteki de teravihi kıldırıyor. Böyle teravih kılınması caiz midir?
CEVAP
Evet, caizdir.

Sual: Teravihi cemaatle kılamayan, farzı kıldığı imamla vitri kılabilir mi?
CEVAP
Evet, kılabilir.

HER GÜNÜN TERAVİH NAMAZININ FAZİLETİ

İmam-ı Gazali Hazretleri teravih namazının fazileti hakkında şöyle buyurmuştur; "Hz. Ali'den (r.a) rivayet edilmiştir ki:

1. gece teravih namazını kılanın: Bütün günahları bağışlanır.

2. gece teravih namazını kılanın: Kendisinin ve eğer mü’min iseler anne ve babasının günahları bağışlanır.

3. gece teravih namazını kılana: Melekler müjde vererek derler ki: “Ey falan kişi! Sana müjde olsun ki, Allah (cc) senin amelini kabul edip umduğuna nail eyledi.”

4. gece teravih namazını kılana: Allah (cc) Tevrat, İncil, Zebur ve Kur'ân’ı okumuş kadar sevap ihsan eder.

5. gece teravih namazını kılana: Allah (c.c) Mescid-i Haram’da (Kâbe’de) namaz kılanın sevabı kadar sevap ihsan eder.

6. gece teravih namazını kılana: Allah (c.c) Beyt-i Mamur’u tavaf edenin sevabı kadar sevap ihsan eder.

7. gece teravih namazını kılana: Allah (c.c) Musa'nın (a.s) yanında firavun ve haman ile mücadele etmiş sevabı ihsan eder.

8. gece teravih namazını kılana: Allah (c.c) Bedir savaşında Peygamber Efendimiz (a.s.m) ile beraber olmuş gibi sevap ihsan eder.

9. gece teravih namazını kılana: Allah (c.c) Davud (as) ile beraber ibadet etmiş sevabı verir.

10. gece teravih namazını kılana: Allah (c.c) dünya ve ahiret selameti verilir.

11. gece teravih namazını kılana: Kabul edilmiş umre sevabı verilir.

12. gece teravih namazını kılan: Sıratı yıldırım gibi geçer.

13. gece teravih namazını kılana: Beytullah’ı imar etmiş gibi ecir (sevap) verilir.

14. gece teravih namazını kılana: Allah (cc) Kadir gecesini sabaha kadar ihya etmiş gibi sevap verir.

15. gece teravih namazını kılanın: Allah (cc) hacetini ve duasını kabul eder. Ahirette yüksek dereceler ihsan eder.

16. gece teravih namazını kılan: Kıyamet gününde kabrinden kalkarken “Lâ ilâhe illallâh” diyerek kalkar.

17. gece teravih namazını kılan: Dünyadan çıkmadan Cennet-i Ala’daki makamını görür.

18. gece teravih namazını kılana: Şehitlere ve gazilere verilen ecir gibi ecir verilir.

19. gece teravih namazını kılanın: Allah (c.c) dünya ve ahirette yardımcısı olur.

20. gece teravih namazını kılan: Rasulüllah Efendimiz’i (asm) rüyasında görmeden dünyadan çıkmaz.

21. gece teravih namazını kılana: Yerde ve gökte ne kadar melek varsa hepsi onun için istiğfar eder. Ve Allah (cc) o kuldan razı olmadıkça dünyadan ahirete göçmez.

22. gece teravih namazını kılan: Ümmet-i Muhammed’in yetimlerini ve dullarını doyurmuş gibi sevap alır.

23. gece teravih namazını kılan: Ümmet-i Muhammed’in esirlerini azad etmiş gibi sevap alır.

24. gece teravih namazını kılan: Beraatını sağ elinden alır.

25. gece teravih namazını kılana: Ölüm meleği en güzel surette gelir, onu cennet nimetleriyle müjdeler.

26. gece teravih namazını kılanı: Allah’ın emriyle melekler şeytanın şerrinden korurlar.

27. gece teravih namazını kılana: Allah’ın emriyle cehennemin kapıları kapanır.

28. gece teravih namazını kılana: Allah’ın emriyle cennetin kapıları açılır, hangi kapıdan isterse o kapıdan girer.

29. gece teravih namazını kılana: Eyyüb'ün (as) sabır sevabı ihsan edilir ve bütün günahları bağışlanır.

30. gece teravih namazını kılana: Allah’ın emriyle arşın altından bir münadi şöyle seslenir: “Gece teravih namazını kılan kullar cehennemden azad olmuş kullardır. Korktukları cehennemden kurtulup umdukları ve Allah’ın Cemâl’ine nail olanlardır” Allah (cc) buyurdu ki: “ İzzetim ve Celalim hakkı için bu kullarıma af ile muamele eyledim. Cehennem ateşini vücutlarına haram eyledim”
Sonra Allah emreder ki; o kullara -erkek olsun, kadın olsun- cehennem azabından kurtulmak ve sıratı kolaylıkla geçmek için beraat yazılır.

Her kim inanarak 30 gece teravih kılsa Allah (cc) o kula şeksiz şüphesiz ihsan eder. (İsmail Hakkı - Mecalisü'l-va'z ve't-tezkir, sh:88-90),(Osman el-Hobevi - Dürratü'l-vaızin, sh:16,17) (Muhammed Hayri, Mecalis i Hayriyye ve mefatih-ı ilmiyye ,sh:15-99) 

RAMAZAN AYINDA 30 GÜN DEVAMLI
YÂSİN-İ ŞERİF OKUMANIN AÇIKLAMASI

Ey Cennet yolcusu kardeş! Dinimizde ibadetlerin yapılmasında niyetlerin çok büyük yeri vardır. En büyük ibâdetlerden biri de Kur’an-ı Kerim okuma ibadetidir.
Bunun için bir Müslüman, ibadetlerin sevaplarının kat kat olduğu Ramazan ayında, her gün ayrı ayrı niyetlerle okur. Bu niyetlerle okunan Yâsin-i şerif, okuyan kimsenin feyzinin artmasına vesile olacağı gibi her derde deva olacağı da ümit edilir.

1. Gün, Allah rızasına ermek niyetiyle okunur.
2. Gün, Yüce Peygamberimiz Hz.Muhammed (s.a.v) için okunur.
3. Gün, Hz.Adem’in (a.s) ruhu için okunur.
4. Gün, Hz.Havva validemizin ruhu için,
5. Gün, Hz.Ebu Bekrin (r.a) ruhu için,
6. Gün, Hz.Ömer’in (r.a) ruhu için,
7. Gün, Hz.Osman ruhu için,
8. Gün, Hz.Ali(r.a) ruhu için,
9. Gün, Hz.Fatıma(r.a) Validemiz ruhu için,
10. Gün, Hz.Ayşe(r.a) validemiz ruhu için,
11. Gün, Hz.Hasan(r.a) Efendimizin ruhu için,
12. Gün, Hz.Hüseyin (r.a) Efendimiz ruhu için,
13. Gün, Hz.Zeynel Abidinin ruhu için,
14. Gün, Ashab-ı Kiramın ruhu için,
15. Gün, Kuranı Kerim’in nuruna müstağrak olmak niyetiyle.
16. Gün, Ruhunu kolayca teslim edebilmeye vesile için okunur.
17. Gün, Kabir sualinin kolay geçmesine vesile için,
18. Gün, Münker ve nekirin (kabirdeki sorgu meleklerinin) sualleri kolay olsun diye,
19. Gün, Kur’an, kabrini aydınlatmasına vesile olması için,
20. Gün, Kur’an kabrinde yoldaş olması niyetiyle,
21. Gün, Mizanında hayrının ağır gelmesine vesile olması için,
22. Gün, Sırat’ı kolay geçmeye vesile olması için,
23. Gün, Arş-ı A’lânın gölgesinde gölgelenmeye vesile için,
24. Gün, Armağan(hediye) niyetiyle okunur.
25. Gün, Yüce Peygamberimize (s.a.v)komşu olmak niyetiyle,
26. Gün, Azrail’in (Âleyhisselâm) hoş gelmesine vesile için,
27. Gün, Büyük, küçük tüm günahlarının affı için,
28. Gün, Yüce Rabbimizin cemalini görmeye vesile olması niyetiyle,
29. Gün, Tüm Müslümanların selâmeti niyetiyle okunur.
30. Gün, Cenab-ı Hakk’a emânet etmek niyetiyle okunur.

Yani otuzuncu gün de Yâsin-i şerif okunduktan sonra;

“Ya Rabbi! Okuduğum Yâsin-i şeriflerin sevabını senin yüce katına emânet ediyorum, Senden başka ma’budun bilhak (ibadete layık hiçbir ilâh) yoktur. Sen Kemâliyle bilen kemâliyle işitensin.” Âmin

“RAMAZAN-I ŞERİFTE KILINACAK
FAZİLETLİ NAMAZLAR”

Ramazan-ı Şerif geceleri kılınabilecek nafile namazlar için çok büyük mükâfat verileceği zikredilmiŞtir. Rivayet edildi ki:

Her kim Ramazan-ı Şerif'te:

1.Gece: 2 rekât namaz kılıp, her rekâtta da Kadir Suresini okursa Allahü Teâlâ, o kişiye 3 türlü kolaylık verir: 1) Bu ay içinde orucu ve namazı ona kolaylaştırır. 2) Bu ay içindeki orucunu ve namazını kabul eder. 3) Gelecek yıla kadar fakirlikten emin eder.

2.Gece: 1 Fatiha suresi ile 4'er kere Felak ve Nas surelerini okumak suretiyle 2 rekât namaz kılsa, o yıl içinde ettiği muameleden ziyan görmez. İmansız kalmak tehlikesinden emin olur. Ahirette de 2 iyilik bulur: 1) Cehennemden kurtulur. 2) Cennete girmeye hak kazanır.

3.Gece: Gecenin sonunda 1 Fatiha suresi, 5 Kevser suresi ve 5 İhlas suresi ile 2 rekât namaz kılan kişi, Hz. Ebubekir (Radıyallahü Anh) elinden 1 kase dolusu Kevser şarabı içer ki, asla susuzluk görmez.

4.Gece: 1 Fatiha suresi ile 4'er kere Asr suresi okuyarak 6 rekât namaz kılan kişi, 6 türlü iyilik bulur: 1) Müslüman olarak dirilir. 2) Müslüman olarak ölür. 3) Kabir sualine İhlas okur gibi cevap verir. 4) Yüzü ayın 14'ü gibi olur. 5) Sırat köprüsünden yıldırım gibi geçer. 6) Hz. Ebubekir Sıddık (Radıyallahü Anh) köprü başında ona cenneti müjdeler.

5.Gece: 4 rekât namaz kılıp 1. rekâtta Fatiha ile 1 Tekasür, 2. rekâtta Fatiha ile 1 Asr 3. rekâtta Fatiha ile 1 Maun 4. rekâtta Fatiha ile 3 İhlas okuyan kişi kabir azabı görmez, Allahü Teâlâ onun günahlarını defterinden siler. Yerine büyük taatlerin sevabını yazar.

6.Gece: 1 Fatiha 1 Ayetü'l-Kürsi ile “Şehidallâhü ennehü...” (Al-i İmran 18 Ayetini) okuyarak 2 rekât namaz kılarsa Allahü Teâlâ buyuruyor ki: “Ey kulum! Bu namaz ile bütün günahlarını bağışladım. Artık bunun gibi güzel amellere başla ve güzel işlerden yüz çevirme.”

7.Gece: Gecenin yarısında 4 rekât namaz kılarsa ve her rekâtta 1 Fatiha ile 10'ar defa İhlas, Felak, Nas surelerini okursa, Allahü Teâlâ meleklere buyurur ki: “Görün benim kulumu ki, tatlı uykusunu terk edip Benim rızamı ister. O halde siz şahit olun ki, bende kulumun günahlarını bağışlayıp cennete girmesini emrederim.”

8.Gece: Bu gece 1 Fatiha 1'er defa'da İhlas, Felak ve Nas surelerini okuyarak 2 rekât namaz kılan kimseye, 7 cehennem kapısı kapanıp 8 Cennet kapısı açılır.

9.Gece: 1 Fatiha 10 İhlas ve 5'er Felak ve Nas sureleri ile 12 rekât namaz kılınırsa 10 türlü haceti kabul olunur ve kıyamette yüzü ayın 14 gibi nurlanır.

10.Gece: Bu gecede 4 rekât namaz kılsa: 1. rekâtta 1 Fatiha 1 Ayetü'l-Kürsi, Şehidallahü ennehü... (Al-i İmran 18. Ayeti) ile Duha suresini 2. rekâtta 1'er defa Fatiha, A'la ve Gaşiye surelerini 3. rekâtta 1'er defa Fatiha ve Duha suresini 4. rekâtta da Fatiha ile İnşirah surelerini 1'er kere okursa, Allahü Teâlâ o kulun namazını kabul edip ölüm meleğine emir verirki: “Ben kulumu, Benim şiddetimden ve azabımdan emin kıldım.”

11.Gece: 4 rekât namaz kılıp her rekâtta 1 Fatiha 10'ar defa Ayetü'l Kürsi, Kevser ve İhlas suresi okusa kıyamet gününde kendisine bütün Peygamberlerin sevapları kadar sevap verilir. Aynı zamanda kıldığı bu namaz 50 yıllık geçmiş günahlarına kefaret olur.

12.Gece: Bu gece herhangi bir sure ile 10 rekât namaz kılan kimse, muhakkak ki, günah derdine karşı dermanı tam olarak bulmuştur.

13.Gece: Bir kimse 1 Fatiha ile 30'ar defa Felak ve Nas surelerini okumak suretiyle 6 rekât namaz kılsa, o kimsenin günahları, denizlerdeki köpüklerden fazla olsa da, Allahü Teâlâ o kimsenin bütün günahlarını bağışlar.

14.Gece: 1 Fatiha ve 30 İhlas suresi ile 4 rekât namaz kılarsa, rızkı ve bereketi fazla olur. Aynı zamanda o yıl içinde bütün muratları hasıl olur.

15.Gece: Bu gece 1 Fatiha ve 10 İhlas suresi ile 6 rekât namaz kılsa, Allahü Teâlâ, o kimseyi cehennemden azat ettiği gibi ona Tevrat'ı İncil'i ve Hz. İbrahim'e (A.S) inen sahifeleri okumuş kadar sevap verir. Ayrıca yetmiş yıl aralıksız ve hiç dönmeden kâfirlerle gaza etmiş gibi sevap verir. Aynı zamanda 100 kerede hac etmiş sevabı verir.

16.Gece: Bu gece seher vaktinde bir kimse, 1 Fatiha ile “Kulillahümme...(Al-i İmran 26. Ayet)” okuyarak 2 rekât namaz kılsa, Allahü Teâlâ o kimsenin 100 türlü hacetini verir. Bunların 10'u dünya ve 90'ı ahiret hacetleridir.

17.Gece: Bu gece ilk rekâtında 1 Fatiha 1 Kevser suresini, 2. rekâtta 1 Fatiha ile 10 ihlas suresini okuyarak 2 rekât namaz kılarsa, Allahü Teâlâ o kimseyi Müslümanlık üzerine öldürür. Ayrıca Azrail (Aleyhisselam), son nefesinde ona Kevser şarabından içirir. Kıyamette açlık ve susuzluk görmez.

18.Gece: Bu gece 4 rekât namaz kılıp her rekâtta 1 Fatiha 3'er defada Ayetü'l Kürsi, İhlas, Felak ve Nas suresini okursa, o kimse anasından doğduğu gün gibi günahlarından soyunup çıkar. Azrail (Aleyhisselam) ona geldiği vakit, kendisini cennetle müjdeler.

19.Gece: Bu gece 4 rekât namaz kılıp her rekâtta 1 Fatiha ile 7 kerede Zilzal suresini okursa, o kişi kıyamet korkularından emin olur ve bütün günahlarından arınır. Bütün kötülükleri iyiliğe dönüştürür.

20.Gece: Bu gece 6 rekât kılsa her rekâtta 1'er defa Fatiha ile Duha suresini okusa o kimsenin kabri nurlu olur ve hesabı da kolay olur.

21.Gece: Bu gece 2 rekât namaz kılıp her rekâtta 1 Fatiha ile 5'er defa Felak ve Nas surelerini okursa o kimseye gelecek yıla dek kötü nazar değmez ve rızkı bereketli olur.

22.Gece: Bu gece yarısında 4 rekât namaz kılıp her rekâtta 1 Fatiha ile 4 İnşirah suresi okuyana 40 Peygamber sevabı verilir.

23.Gece: Bu gece yarısında 2 rekât namaz kılıp her rekâtta 1 Fatiha ile 5 kere Duha suresini okusa o kimsenin yüzü kıyamette güneşten daha fazla nurlu olur. Onun yüzünün nuru ile sırat köprüsünden ev halkının 70 kişisi rahatça geçer.

24.Gece: Bu gece 1 Fatiha ve 1 Karia suresi ile 2 rekât namaz kılsa o kimseye şöyle nida edilir: 'Korkma! Muhakkak ki sen emin kılınanlardansın.

25.Gece: Bu gece 2 rekât namaz kılıp her rekâtta 1'er defa Fatiha, Fil ve Kureyş suresini okusa o kimse kıyamette kime şefaat ederse şefaati reddolunmaz. Ayrıca suya kanmış ve karnını tok tutmuş olur.

26.Gece: Bu gece 2 rekât namaz kılıp her rekâtta 1 Fatiha 1 Ayetü'l Kürsi 3 İhlas suresi okusa kıyamet gününde o kimseye öyle bir taç giydirilir ki bütün mahlûkların kılları sayısınca dil olsa o tacın kıymetini tarif edemez.

27.Gece: Bu gece 2 rekât namaz kılıp her rekâtta 1 Fatiha ile 7 Kadir suresi okusa o kişinin sevabı Kadre yetenlerin sevabından eksik olmaz.

28.Gece: Bu gece 2 rekât kılıp 1 Fatiha ve 3 İhlas okusa anasından doğduğu gün gibi günahlardan çıkar ve kıyamette hesaptan kurtulur.

29.Gece: Bu gece 2 rekât namaz kılıp 1 Fatiha ve 7 İhlas ve 1'er kere Felak Nas okusa Allahü Teâlâ o kimseye nida eder ki: “Ey kulum! Sana müjdeler olsunki orucunu ve namazını kabul ettim. Günahlarını bağışlayıp cenneti sana vacip kıldım.

30.Gece: Bu gece 2 rekât namaz kılıp 1 Fatiha ve 10'ar kerede İhlas, Felak ve Nas surelerini okursa o kimsenin 3 türlü büyük haceti kabul olur: 1) Taatleri makbul olur. 2) Dünyadan iman ile gider. 3) Kitabı sağ yanından verilir.

ALLAH RIZASI İÇİN BU İBADETLERDEN HABERİ OLMAYANLARA DA ÇOĞALTARAK ULAŞTIRALIM. ALLAHÜ TEÂLÂ HEPİMİZİ AMEL EDEN KULLARDAN EYLESİN ÂMİN!

Ramazan’ın İlk Gecesi Yapılacaklar (26.05.2017 Cuma)
FETİH SÜRESİ OKUMAK
Her kim Ramazan’ın birinci gecesi Fetih suresini Allah rızası için okursa, Allahü Teâlâ o kimseyi bütün sene himayesine alır (korur).” (Geylânî, Gunye, 2/14; Safûrî, Nüzhetül-mecâlis, 1/146)
Her kim Ramazan’ın birinci gecesi iki rekât namaz kılar, her rekâtında Fetih suresini okursa, Allahü Teâlâ onu bütün sene korur.”
(Bursevi, Rûhul-Beyân, 9/61)
Ramazan ayını ilk defa görür görmez bir kimse Fetih suresini üst üste (aralarda besmeleli) 3 defa okursa, Cenabı Hakk o kulunun rızkını gelecek sene aynı güne kadar bol bol ihsan eder.

TERAVİH NAMAZI KILMAK
1. gece teravih namazını kılanın: Bütün günahları bağışlanır.


NAFİLE NAMAZ KILMAK
1.Gece: 2 rekât namaz kılıp, her rekâtta da Kadir Suresini okursa Allahü Teâlâ, o kişiye 3 türlü kolaylık verir:
1) Bu ay içinde orucu ve namazı ona kolaylaştırır.
2) Bu ay içindeki orucunu ve namazını kabul eder.
3) Gelecek yıla kadar fakirlikten emin eder.
* “Niyet ettim Allah rızası için namaz kılmaya” diye niyet edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder